Tuesday 18 June 2013

Wake up Sleeping Beauty!

It is fair to say that this blog has been slightly neglected... obviously lots have happened since my last post about 18 months ago. We did leave London, and I still feel heartbroken about this, and we did move to Corsica and I still feel unsure about this new life : I miss the city and its endless possibilities, I miss my friends, I miss my little neighbourhood and my house...

I won't get into all the wrongs I find with this place because it would just take too long and I want to reopen this blog on a positive note.

I won't brag about the beautiful sunshine and warm sea either (I might at a later date though...)

But I will brag about something quite exciting : l'Ange Gaston is now a little business!



It all started last winter : Jeanne selected a few (lucky?) shops on the way back home from school and ruthlessly visit them everyday to get her share of chat and cuddles (obviously she is not getting enough of either at home... bad mummy!). She set her heart on the lovely children clothes boutique in our building and  I started chatting with Emilie, the owner. One thing leading to another I created little crochet collars for her to sell in the shop over Christmas. We kept on working together this summer and you can now find L'Ange Gaston collars, hair clips and little bikini bottoms in her window display!

So that was my big news for now! More about our life here next time!

Après des mois de sommeil il est temps de réveiller ce blog. Notre vie a changé du tout au tout depuis mon dernier billet... il est vrai qu'il date de plus de 18 mois! Nous avons fait nos adieux à Londres et j'en ai encore le coeur brisé... Et nous sommes installés en Corse, une nouvelle vie que je n'ai pas encore vraiment acceptée : la grande ville et ses possibilités infinies me manquent, ainsi que mes amis, notre joli quartier et notre petite maison...

Mais je ne m'étendrais pas sur tout ce qui peu me déplaire ici : je veux réouvrir ce blog sur une note positive.

Je pourrais vous inonder de photos des filles (ce qui vous pend au nez...) ou vous narguer à coups de soleil radieux, de plages de sable blanc et de baignades en famille...

Mais il m'est quand même arrivé quelque chose d'excitant : L'Ange Gaston est maintenant une petite entreprise! Grâce à Jeanne qui harcèle rend gentillement visite à tous les commerçants du quartier pour sa dose quotidienne de calins ( à croire que ses parents ne s'en chargent pas...) j'ai rencontré Emilie la propriétaire d'une très jolie boutique de vêtements pour enfants en bas de chez nous. De fil en aiguille, j'ai créé les premiers cols au crochet L'Ange Gaston pour sa boutique durant les fêtes de fin d'année. Et je récidive cet été avec des barrettes, cols et  petits bas de maillot de bain!

Voilà ma bonne nouvelle! Quant à notre nouvelle vie vous en saurez plus au prochain épisode!


No comments:

Post a Comment